LauReNNTziu 803 Posted March 5, 2016 Share Posted March 5, 2016 Cu aproximativ doua luni intarziere, interfata de programare grafica Vulkan de la grupul Khronos, cunoscut pentru al sau OpenGL, este in sfarsit gata. Ea are la baza proiectul Mantle de la AMD, si reuseste sa puna mai bine in valoare resursele sistemului, rezervandu-i puterea pentru procesul grafic. Deci practic face ce a facut de la bun inceput Mantle, si aduce peste ultima versiune de OpenGL (4.5) ce a adus si DirectX 12 de la Microsoft peste DirectX 11: ofera un control direct al GPU-ului, mutand o parte din verificari la nivel de aplicatie, pentru a fi executate numai cand este necesar. Astfel scade gradul de abstractizare si creste performanta. Totodata, Vulkan reuseste sa unifice OpenGL (de pe PC x86) si OpenGL ES (din lumea mobila ARM) intr-o singura interfata de programare. Si spre deosebire de DirectX 12, ce este limitata la sistemul de operare Windows 10, Vulkan se descurca pe orice Windows de la XP in sus, mai toate distributiile de Linux, dar si Android sau Tizen OS. Si este si open source. Grupul Khronos si proiectul Vulkan are peste 100 de sustinatori, insa de departe cel mai important si mai implicat este AMD. Acum avem disponibile toate specificatiile, testele si kiturile de dezvoltare necesare folosirii noii interfete de programare, si intram oficial in era Vulkan 1.0. Atat AMD cat si nVidia au deja driver-e compatibile, chiar daca inca in stadiu beta. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimaprince. 1,601 Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Ai uitat sa postezi sursa,data viitoare fi mai atent! TC! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts