Orizzlie 84 Posted May 17, 2014 Share Posted May 17, 2014 WRESTLING Wrestlingul este o disciplină înrudită cu sporturile de contact. Dacă în luptele greco-romane și în luptele libere, protagoniștii sunt doi sportivi amatori a căror scop este acela de a prevala și a-și învinge adversarul, în wrestling sunt implicați doi sau mai mulți atleți a căror principală preocupare e aceea de a crea spectacol și de a menține interesul publicului la cote ridicate prin practicarea unei game vaste de tehnici și manevre spectaculoase. Această disciplină este foarte populară în Statele Unite și Marea Britanieprecum și în alte țări din întreaga lume. Wrestlingul este un sport spectacol de origine americană, cunoscut în Statele Unitesub numele de pro wrestling (prescurtare pentru professional wrestling). În România, în anii' 90 pentru definirea wrestlingului era folosit și termenul de catch (provenit de la expresia "catch as can", care denumește forma inițială de luptă din care se trage wrestlingul modern). În ziua de azi, se poate spune că wrestlingul este "regizat", în sensul că rezultatul meciului este prestabilit și efectul manevrelor efectuate este exagerat pentru a spori spectaculozitatea. Totuși este important de făcut precizarea că deși meciurile nu constituie într-o competiție în sensul tradițional al cuvântului, tehnicile și manevrele executate în ring sunt dureroase, forta manevrelor si gradul mare de risc facand aproape imposibila evitarea coliziunilor dureroase, iar executarea lor implică multe riscuri dacă nu sunt efectuate corect. Aspectul "simulat" al unei manevre de wrestling constă în faptul că ambii luptători încearcă să evite consecințele majore, cum ar fi rănile interne sau ruperea oaselor, și nu încearcă neapărat evitarea durerii, durere imposibil de eliminat, în cazul majorității manevrelor. Nu trebuie în nici un caz subestimat aspectul sportiv al wrestlingului și condiția fizică a participanților, care sunt capabili să facă adevărate demonstrații de forță și măi